Kulor.no

Lys og interiør gir god økonomi

Har du en brennende interesse for lys og interiør? Vurderer du å starte en egen butikk, eller involvere deg i denne bransjen på en annen måte? Det kan nok være et både spennende, morsomt, givende og ikke minst trygt valg av karrière isåfall. De fleste av oss liker nemlig å ha det både fint og lyst hjemme, og mens trender og ideer kommer og går fornyer vi også hjemmene våre og bytter ut interiøret vårt. Derfor vil alltid interessen være der, og du vil aldri slippe opp for kunder. Kanskje du også blir inspirert underveis og får noen veldig gode ideer til ditt eget hjem? Har du et åpent sinn og en vilje til å stå er det lite som kan stoppe deg.Kvinne henger opp hylle

Viktig å samarbeide

Det finnes nok av ildsjeler der ute som vil berge interessen for interiør. 30 år gamle Hege Berge Andreassen fra Troms startet en profil på Snapchat sammen med syv venninner hvor de deler og mottar nye ideer – ikke bare med hverandre, men også med hittil over 1000 følgere som liker prosjektet de har startet. Venninnene fordeler oppgavene på profilen seg mellom, og vurderer også å la andre gjester slippe til iblant med sine bilder og videoer. Ingen får ideer og inspirasjon av å være for seg selv, og det er ved å dele inntrykk på denne måten at kreativiteten vår sparkes i gang. Siden interiør er et veldig kreativt område bør du også sørge for å ha et nettverk rundt deg av folk med den samme interessen og lidenskapen, uansett hvilken retning du har planer om å ta det i. Dessuten vil du nok se at det sosiale nettverket ditt vokser også.

Finn ut hva du vil

Før du setter ordentlig i gang er det viktig å ha en klar plan. Det kan stå mye penger på spill om man starter sin egen bedrift, men ikke la deg skremme vekk av den grunn. Finn ut hvor styrkene dine ligger, og hvor stor sjanse du er villig til å ta i begynnelsen. Vil du kjøpe inn interiør og selge det videre, eller vil du prøve å designe dine egne ting? Har du tenkt å leie et fysisk butikklokale, eller vil du heller holde deg til en nettbutikk og et lager til varene? Føler du deg modig nok til å satse nasjonalt, eller føles det tryggere å gå for å nå kunder i lokalmiljøet? Uansett hvordan du gjør det sprer ordet seg fort på folkemunne, så ikke vær redd for å fortelle alle du kjenner om prosjektet ditt.